2012. október 27., szombat

TATTOO ZONE 2011 augusztusi szám: "...majdnem öngyilkosságot követtem el..."

Áprilisban világ körüli turnéja keretében immár másodszor járt Magyarországon Miyavi, a méltán híres japán gitáros és énekes, akinek nem csupán a zenéje és a dalszövegei tetszetősek, hanem tetoválásai is szemrevalóak. Tetkóiról és azok történeteiről faggattuk.


Rengeteg tetoválásod van, de melyik volt az első?

Az első tetoválásom a jobb karomra készült."Senki sincs feletted és alattad ezen a világon, csak te magad vagy.", ezek Buddha szavai.

A tetoválás számodra önkifejezési forma vagy inkább emlékek tárháza, amelyeket így raktározol el magadban?

Azt kell mondanom, hogy emlékek. Az életben minden mulandó, ezért a fontos dolgokat gyakran tetoválás formájában örökítem meg, hogy soha ne felejtsem el őket.

Ha van kedvenced, melyik lenne az?

Kedvencem igazán nincs, de ami a hátamra készült, az számomra a legfontosabb.

A hátadon lévő buddhista szöveg, a szívszútra a legnagyobb tetoválásod, és most ezt említed a legfontosabbként is. Miért pont ezt a szútrát választottad? Van valami gyerekkori emléked róla?

Ezt a szútrát használtam meditálásra, amikor 19 éves voltam. Akkoriban nagyon magam alatt voltam,és majdnem öngyilkosságot követtem el. Egyszerűen nem tudtam eldönteni mi a valóság és mi az ideál közti különbség...Ez a szútra segített, hogy lenyugodjak, és erőt gyűjtsek a folytatáshoz. Számomra ez jelentős pillanat volt, így a hátamra tetováltattam, hogy soha ne felejtsem el ezt az időszakot, mert az is én voltam.

Mit tanácsolnál azoknak az embereknek, akik hasonló helyzetben őrlődnek, mint te akkor? Akik úgy érzik, hogy nem látják a saját jövőjüket...

Az élet nagy dilemmája a lét. Miért élünk? Mi a feladatunk? Ezek nagy kérdések. És a legfontosabb talán mégis az, hogy te mit akarsz csinálni. Mitől leszel boldog egy életen át? Mi az, amit te fontosnak érzel? Mert azt kell tenned! Csakis azt, amit te fontosnak gondolsz. Nem számít, hogy ki mit mond és az élet hány akadályt, hord eléd. Kurvára nem számít, hányan gyűlölnek és hátráltatnak. Ez is az élet része. Csak tedd azt, amit jónak látsz és haladj a célod felé! És soha ne gondold, hogy bármit késő lenne elkezdeni... Soha nincs késő!

Nagyon régen meséltél egy történetet az édesanyád és a nagymamád reakciójáról, amikor hazamentél az első tetoválásoddal. Nem voltak éppen lelkesek, ezért anno sokat veszekedtetek emiatt. Ma már te is kétgyermekes családapa vagy. Mit szólnál, ha a lányaid is sok tetoválást szeretnének, mint az apjuk?

Igen, és természetesen lazábban kezelem ezt a helyzetet, és egyáltalán nem bánnám, ha a tetoválás mellett döntenének, sőt... Ők ugyan most az én pici lányaim, de egykor majd felnőtt nővé válnak. Támogatni fogom őket minden elképzelésükkel!

Van már valami új tetoválás terved?

Természetesen! Már kiválasztottam néhány sort a dalszövegeimből... Amint időm lesz rá, megcsináltatom.

A dalszövegeid nagyon inspirálóak. Izgatottan várjuk! Régebben sok piercinged volt, és egy nagy hirtelen mindet kivetetted. Volt ennek valami oka?

Igazából nem... Úgy éreztem, nincs többé szükségem rájuk, így az első World Tour előtt megváltam tőlük.

A karodon találhatóak a legújabb tetoválásaid. Ezek nagyon pici szövegek. Amióta megvannak, lelkesen takargatod őket, és a fotózásokon is úgy állsz be, hogy ne látszódjanak. Direkt csinálod ezt?:/

Be kell vallanom, hogy igen. Nem szeretném őket megmutatni, ezért arra kérlek, hogy a magazinba se kerüljön bele.

Természetesen így lesz... Más témát érintve, az év elején Japánban történt katasztrófa, a földrengés és a cunami iszonyú erejű pusztítást végzett. Hatalmas erőről és elszántságról tesz tanúbizonyságot, hogy nem mondtad le a turnédat.

Igen, ez nagy teher volt számomra. Japán az utóbbi 50 évben rengeteg szörnyű dolgot élt át. Gondolok itt a második világháború utáni ..., a földrengések okozta károkra és minden másra,ami Japánt sújtotta. De a szigetországunk újra és újra talpra állt, így tudom, hogy most is ez lesz. Rengeteg adományt és szeretetet kaptunk, amit Magyarországnak is köszönök! Miyavi-san, mi köszönjük az interjút és a továbbiakhoz kitartást kívánunk!

Forrás: Tattoo Zone augusztusi száma
http://www.house-382.com/2011/08/scans-miyavi-na-revista-tattoo-zone.html
A fenti képről lett leolvasva az interjú szövege.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése